تغذیه ماه های آخر بارداری برای وزن گیری جنین

تغذیه ماه های آخر بارداری برای وزن گیری جنین

زمان مناسب تغذیه به منظور وزن گیری نوزاد چه ماهی از بارداری می باشد؟

مصرف هر نوع غذایی منجر به وزن گیری جنین خواهد شد؟

یکی از دغدغه های فکری مادران در زمان بارداری، این است که دوست دارند، جنین شان دارای وزن سالم و مناسب در زمان بارداری باشد و وزن لازم و کافی را گرفته باشد. این عارضه باعث می شود که مادران با توجه به یک رژیم غذایی استاندارد، اقدام به وزن گیری جنین کنند.

زایمان در بیمارستان تریتا

گاهی بنابه دلایلی مادران در مصرف غذا زیاده روی می کنند در نتیجه جنین وزن خوبی را نخواهد گرفت، زیرا چربی های بدن مادر افزایش پیدا می کند نه وزن گیری جنین.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که زمان مناسب وزن گیری جنین و روش صحیح تغذیه چگونه می باشد تا مادران با پیروی از این اصول در وزن گیری نوزاد نقش مهم را ایفا نمایند.

یکی از مواد غذایی که وزن گیری جنین را در ماه های آخر را به همراه دارد، مصرف مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که از راه خون به جنین و جفت منتقل می شود و پروسه وزن گیری جنین را به همراه دارد. چنانچه موادمعدنی و ویتامین ها در زمان بارداری مصرف نشود، جنین رشد کافی را نخواهد داشت.

رژیم غذایی اصولی مادر باردار برای وزن گیری جنین

به منظور تغذیه جنین  به منظور وزن گیری در ماه های آخر بارداری  بهتر است که مادران مواد غذایی را که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد را مصرف نمایند و این مواد غذایی را بر اساس اصول و نظم استفاده کنند.

به منظور اطلاع از تغذیه مناسب برای وزن گیری جنین در ماه های آخر بهتر است به یک متخصص زنان حاذق مراجعه شود، در این مقاله خانم دکتر معصومه بختیاری را معرفی می نماییم. می توانید سوالات خود را از ایشان دریافت کنید.

وزن گیری جنین براساس چربی های مورد نیاز

مادران باید به متخصص زنان خوب در تهران  مراجعه نمایند و برنامه غذایی بهداشتی و استاندارد در زمان بارداری را از متخصص زنان دریافت نمایند. یکی از موادی که رشد مغز و سیستم عصبی جنین را پرورش می دهد، مصرف چربی ها می باشد. علاوه بر رشد مغز به منظور انتقال ویتامین و تولید انرژی نقش چشم گیری را ایفا می کند.

برخی از مواد غذایی که حاوی چربی امگا 3 می باشند، از جمله:گردو، دانه های روغنی، ماهی سالمون و… می باشد. شایان ذکر است که گفته شود مصرف چربی به صورت صحیح باعث تعادل در هورمون رسانی و عدم تورم وهم چنین بهبود خلق و خو در مادران خواهد شد.

وزن گیری جنین براساس مصرف لبنیات

به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز بدن مصرف لبنیات برای رشد استخوان جنین توصیه می شود. لبنیات حاوی ویتامین A و  D و هم چنین پروتئین مورد نیاز است، در زمان بارداری  بهترین متخصص زنان به مادران نوشیدن 2 لیوان شیر را تجویز می نماید. در صورتی که مادری دارای مشکلات گوارشی باشند بهتر است به جای نوشیدن شیر از مقداری زیادی ماست روزانه مصرف نمایند. در صورتی که از لبنیات پاستوریزه نشده استفاده شود عوارض جانبی حادی را از جمله: سقط جنین، ایجاد برخی از عفونت ها و حتی زایمان زودرس را به همراه می آورد پس بهتر است که در مصرف این گونه لبنیات خودداری شود.

وزن گیری جنین براساس مصرف حبوبات و غلات

از جمله حبوبات و غلات مورد نیاز برای مادران باردار جهت وزن گیری جنین لوبیا چیتی، قرمز و سفید، ذرت و دیگر غلات دارای سبوس مثل بلغور و جو دوسر را می توان اشاره کرد. اما متخصص زنان به منظور پیشگیری جنین از اختلالات به مادران اسید فولیک و ویتامین B  را تجویز می نماید.

وزن گیری جنین براساس مصرف میوه جات و سبزی های تازه

گوجه فرنگی، اسفناج، پرتقال و انبه ویتامین ها، املاح و فیبر مورد نیاز بدن مادران باردار را تامین خواهد نمود و مصرف روزانه آن لازم و ضروری است. خوردن میوه هایی مثل موز، آناناس و سیب به عنوان میان وعده توصیه می شود. مصرف سیب زمینی هم مفید است و متخصص زنان به منظور وزن گیری جنین توصیه می نماید.

وزن گیری جنین براساس مصرف غذاهای دریایی

غذاهای  مانند: ماهی و میگو سرشار از پروتئین، آهن و اسید چرب امگا ۳ است که مصرف دو وعده غذاهای دریایی در دوران حاملگی توصیه شده است. از مصرف تن ماهی در زمان بارداری حد الامکان خود داری شود.

 

 

درمان ناباروری با ivf

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهار =